lite smått om mig

Hej. jag är då emilia fjortisfuck. om ni klickar er in där så ser ni att jag bestämt mig för att skaffa en ny blogg. även anledningen finns där. jag hade tänkt skriva lite smått om mig själv, bara så ni får en liten uppfattning om vem jag är. so here we go; jag heter som sagt emilia är 16 år och bor i kungsängen/enköping. jag går iv på ubg (upplandsbro gymnasium) och är helt omedveten om vad jag kan tänkas vilja gå efter iv. jag pluggar hemma och är i skolan två timmar i veckan för att redovisa vad jag har gjort, samt jobba lite där och göra lite prov. jag har inte tagit skolan på alvar, dvs 7an 8an och halva 9an va jag istortsett aldrig i skolan. självklart var jag där, men inte så ofta som jag borde vart. så jag har inte dom betygen jag behöver för att komma in på någon linje. men nog om det. jag är intresserad av bilar, musik. jag älskar att sjunga, även om jag inte gör det så bra som jag hade velat. jag älskar djur, har haft husdjur i istortsett hela mitt liv. då jag va 1år köpte vi en hund, golden retriver, som vi hade tills jag va 12. så det va ganska svårt att hon bara försvann sådär plöttsligt, jag hade ju trotts allt växt upp med henne. efter nåra år skaffade min storasyster en liten kinesisk naken hund. min storebror började under december förra året att passa en hund åt sin kompis, han skulle passa den i någon vecka bara, men månaderna gick och det slutade med att han köpte hunden. så nu är han våran och jag äälskar honom! det är en pitbull, amstaff. och ni lär få se en hel del bilder på honom här i bloggen. för tillfället så passar vi två av min systers hundar, vi har gjort det i en månad nu och ska göra det i en vecka till. tyvärr vet jag inte vad dom är för ras. marsvin hade vi nog redan innan jag föddes, och har haft det sen dess. min syster flyttade till småland med hennes pojkvän år 2006. jag älskar att åka dit, komma bort från allting och bara vara för en stund. efter jul ska dom flytta tillbaka till stockholm, blir skönt att ha dom närmre. mina föräldrar är skilda, pappa är nyförlovad och mamma är nyinflyttat med sin pojke. så vi har alltså precis flyttat, för ett par veckor sen. till ett mysigt hus ute på landet. tro det eller ej, men jag trivs verkligen här. sen jag var ungefär 1 år har vi varje sommar åkt ut till våran husvagn, som bara är en halv timme bort. men nu när jag blivit lite äldre så gillar jag inte lika mycket längre att vara där. vi ska sälja husvagnen, vilket är ganska jobbigt eftersom även den är en del av min uppväxt, jag har ju spenderat mina sommrar där. nu babblar jag bara på här, vet inte om det är så intressant att läsa. men jag fortsätter lite till. när jag va yngre, kanske 13 år. gick jag på dans med min kusin. i slutet av den (sista) terminen ringde dansläraren till dom 5 bästa, för att fråga om dom ville fortsätta. dom ringde mig, och tyvärr sa jag nej. och det ångrar jag än idag. då dans är en sak jag verkligen gillar. jag är inte intresserad av sport, men innebandy är något jag kan tänka mig att börja på. jag har tyckt att det är kul sen jag gick i 4an/5an och vi spelade det i skolan. för nåra år sen gick jag på handboll, men jag tröttnade rätt fort. när jag gick i 5an funderade jag på att börja på basket. då jag och min barndomsvän spelade det ute på skolgården nästan varje dag under hela sommarlovet. (kul lov, huh?) nej nu avslutar jag här. skulle ju bara skriva lite smått sa jag. men som sagt, det är alltid kul att känna till bakgrunden från vad man läser.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback